Moda zrównoważona w Wikipedii
Zrównoważona moda stanowi część szerszego trendu zrównoważonego designu, gdzie towar jest projektowany i wytwarzany z uwzględnieniem jego całkowitego możliwego wpływu na środowisko i społeczeństwo, w tym tzw. śladu węglowego. W maju 2007 roku magazyn Vogue uznał, że zrównoważona moda wydaje się nie być trendem krótkoterminowym, ale takim który może przetrwać wiele sezonów1. Do tej pory environmentalizm w modzie przejawiał się poprzez przekazywanie części dochodów ze sprzedaży produktu na cele charytatywne, teraz natomiast projektanci mody ponownie wdrażają eko-świadome metody u źródła, poprzez stosowanie przyjaznych środowisku materiałów i odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zrównoważona_moda
Regularne podążanie za trendami
Wiele sklepów, które w swoim asortymencie zawierają przede wszystkim odzież damską, proponuje kobietom specjalne zniżki za uczestnictwo w programach dla stałych klientów danego sklepu. To sprawia, że faktycznie odzież kupowana przez stałych klientów jest tańsza, ale z drugiej strony są oni często bombardowani wieloma wiadomościami odnośnie nowych kolekcji, zwłaszcza drogą elektroniczną.
Pomimo to, moda damska jest niezwykle istotna dla wielu kobiet i są one wręcz uzależnione od regularnego podążania za trendami, wobec czego takie programy lojalnościowe są dla nich naprawdę korzystne. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju rozwiązania możemy spotkać obecnie w niemal każdym sklepie odzieżowym należącym do ogólnoświatowej marki.
Dlaczego od mody uzależniają się szczególnie młodzi ludzie?
Wraz z powszechnym dostępem do informacji, również w zakresie mody, kobiety mogą coraz częściej podążać za trendami niemal ciągle. Istnieją specjalne czasopisma czy portale internetowe prezentujące najmodniejsze obecnie kolekcje. Również sklepy namawiają klientów do ciągłej wymiany garderoby wraz ze zmieniającymi się porami roku.
Spora część zwłaszcza młodych kobiet na ślepo podąża za trendami, wymieniając ciuchy w swojej szafie przy każdej możliwej okazji. Wynika to nie tylko z niskiej samooceny, ale również na przykład chęci przypodobania się rówieśnikom czy zwrócenia na siebie uwagi. Efekt jest jednak wręcz odwrotny, ponieważ rzadko możemy zauważyć, że ktoś ma naprawdę niepowtarzalny styl, a coraz więcej osób ubiera się niemal identycznie.